2008-06-07

még egy okkal több

Ma hallottam az esti hírekben egy kis érdekességet. Mivel vagyok olyannyira elvetemült, hogy egészségtan szakra is járjak, találkozom elvétve hasznos, illetve engem is érdeklő témákkal is. /nagyritkááán:(/ Az egyik ilyen téma a környezetünk védelme. Már kisebb gyermeki koromban nagy hajlandóságot mutattam arra, hogy kikössem magam egy hajóhoz megmenteni a fókákat és egyéb jószágokat. Aztán kinőttem, mégsem lettem Greenpeace-es. A környezettisztelet és szeretet viszont megmaradt. Nos az előbb említett órán azért hallottam egyet s mást, amik hasznosak a mindennapokban. Ilyen pl a Kyoto-i egyezmény és az USA viszonya, amivel eddig is tisztában voltam ugyan, de a részletek rátettek egy lapáttal amerikanézetemre.
Így sikerült kihallanom a hírek szövegéből, hogy kedves Bush kormányfő mennyire örült annak, hogy az X ember által javasolt szennyezőanyagkibocsátási limitet megvétózta a szenátus. Ha nem tették volna, akkor a kedves tette volna. Hümm...
Majd a következő pont az volt, hogy bezzeg Új Zéland /erre is mindíg felkapom a fejem:)/ csak annyi szennyező gázt stb-t enged vissza a természetbe, amennyit fel is használ. Ezt hallottam, bár nem nagyon tudom elképzelni, hogy a szén-dioxidot például, hogyan is hasznosítják újból. Minden esetre tetszett nagyon. Ami pedig a legfontosabb volt, hogy a miniszterelnök asszony azt állította, hogy a kormány legfontosabb feladatának tekintik a környezet védelmét, megóvását és az odafigyelést. Ismét hümmm...
Vajon Magyarország mikor jut el arra a szintre, hogy ezzel is tudjon foglalkozni? Szerintem soha. Ha egyszer valami csoda folytán mégis, akkor haza fogok jönni.

3 megjegyzés:

Pukke írta...

Azért azt el kell mondani, hogy Új-Zélandon is elég sok nemtörődöm ember lakik (csak egy példa: minek szigetelni a lakást, ha fűteni is lehet helyette, stb.). Néha már-már olybá tűnik, hogy csak azért maradt ilyen "zöld" Új-Zéland, amilyen, mert még mindig sokat esik az eső, s így legalább maradt egy kevés igazi vadon, amire az elszántabb arcok odafigyelhetnek.

A politikusoknak meg azért nem kell mindjárt mindent elhinni. De valóban, itt legalább napirendre kerülnek a zöld kérdések is.

U.I. tetszik az kép Whites Beach-ről ;)

Gücül írta...

Azért itthon megtanultam, hogy nem kell mindent elhinni, nemcsakhogy rögtön nem, de még sokadjára sem. Inkább csak azután, hogy az a sokat mondott dolog be is következett. De már akkor is szkeptikus vagyok, hogy tényleg látom e, vagy sem.
Azért a kint lévő dolgokban is biztos fellelhetők ezek, csak egész más árnyalattal... Legalábbis itthonról így látom. Javíts ki, ha tévednék!

És nagyon szépen köszönöm a képet:)

Pukke írta...

Nem tévedsz, itt mindennek kicsit zöldebb árnyalata van, a szó szín értelmében :)

Amúgy a kép remélem segít a célod elérésében, ami a kép esetén itt van