2008-03-27

Fejlemények 1.

Felhívtam Németh Attilát, aki a T-online-tól keresett meg közvetlenül a cikk megjelenése után, azt mondta, szerinte lehetetlen úgy szerződést bontani, hogy legyen tartozás. Azt ígérte mindennek utánanéz. Én pedig leszögeztem, hogy természetesen kifizetem amivel tartozom, csak mondják meg, hogy tartozom-e egyáltalán és ha igen, akkor kinek.

Kollegája hívott vissza délután, aki mondta, hogy sajnálatosan van 2006. juniusi tartozás 6500 Ft. A behajtók csekkjein 5346 Ft van írva, kérdem én, akkor hogy lehetséges? Hát úgy, hogy már eltelt a hónapból valamennyi a szerződésbontáskor és azt a valamennyit is ki kell fizetni. Ezt eddig senki nem mondta, nem jelezte és a behajtók csekkjein sincs rajta. Akkor miről beszélünk?

A hogyan lehet felbontani egy szerződést tartozással együtt? című kérdésre azt a választ kaptam, hogy ha mindenkivel szerződésben maradnának míg ki nem fizetik a tartozásukat, akkor az annyi plussz költség lenne, hogy az már nem érné meg nekik. Itt felhívtam a figyelmét arra, hogy akkor illene tájékoztatni a jónépet is erről.

A következő áldásos megjegyzése a 9449 Ft-os befizetett csekkről szólt, amit ő természetesen nem lát a rendszerben. Majd óvatosan előhozakodik azzal az eddig nem létező dologgal, hogy ugyanerre a hónapra T-Com-os tartozásom is van, ami szintén két behajtócégnél van. Mi van, ha ezt oda fizettem be? Tehát immár nem kettő, hanem négy behajtó cégről beszélünk és egy fantom 9449-es csekkről.

Miután összeszedtem magam megkérdeztem, mégis hogyan és miért és mi a fenéért ne mtudok én erről stb. Válasz: ne aggódjak, szintén ilyen kis összegről van szó 5-6 ezer Ft-ról. Ekkor felvilágosítottam, hogy míg a multiknak 5-6 ezer csekélyke összeg az összköltségvetésükhöz képest, addig nekem, mint egyetemistának, ez a heti költségvetésemet jelenti. Vagyis számít. Szegénykém kicsit zavarba jött és elkezdte nekem megmagyarázni, hogy de igen, a multinak is számít különben nem hajtanák be és stb...

Tehát így állunk most, nem tudom eldönteni, hogy kiugorjak a kilencedikről, gyorsítsam az új zélandi folyamatokat, szarjam le és várjam meg míg kijönnek elvinni a tankönyveimet /mint összvagyonomat/ vagy folytassam és küzdjek és verjem ki belőlük az igazamat...

Nincsenek megjegyzések: